Thursday 8 May 2014

INSTITUSI PENDIDIKAN



                                                                                                                                                               

 Universiti Qatar adalah komuniti intelektual dan ilmiah yang dicirikan dalam perbincangan secara terbuka, saling bertukar idea, perbahasan hormat, dan komitmen kepada tugasan. Semua ahli Universiti - fakulti, kakitangan dan pelajar dijangka untuk memajukan nilai ilmiah dan sosial yang termaktub oleh universiti.Universiti ini menawarkan pelbagai bidang seperti sastera dan sains, perniagaan dan ekonomi, pendidikan, kejuruteraan, undang-undang dan farmasi dan syariah dan pengajian Islam.  


http://kamibermuladisini.blogspot.com/2012/12/universiti-qatar.html                            
                                                                 




Sekolah ini diiktiraf oleh Kementerian Pendidikan, Qatar, dan bergabung dengan Lembaga Persekutuan Pertengahan dan Menengah Islamabad Pakistan. Sekolah ini mempunyai tenaga pengajar yang berkelayakanSekolah ini bukan sahaja memenuhi keperluan akademik pelajar tetapi juga menjaga personaliti yang seimbang daripada pembina masa depan. Matlamat Pak Shama School ialah   untuk mencapai hasil yang terbaik untuk generasi muda kita







Akademi Aspire telah ditubuhkan oleh Emiriah Dekri, No 16 tahun 2004, sebagai sebuah agensi kerajaan yang dibiayai bebas yang dilaporkan terus kepada HH Emir Sheikh Hamad Bin Khalifa Al-Thani melalui HH Pewaris Apparent Sheikh Tamim Bin Hamad Al-Thani. Menjelang 2020, Academy Aspire akan diiktiraf sebagai akademi sukan terkemuka di dunia dalam pembangunan atlet remaja. Ia akan menjadi pemain utama dalam kecergasan, kesihatan dan kesejahteraan pendidikan di Qatar.Akademi Aspire membangunkan juara sukan berpelajaran tinggi serta  memupuk masyarakat Qatar menyedari gaya hidup yang sihat.









No comments:

Post a Comment